Tunnbröd/Tortillabröd- veganska och glutenfria

IMG_4929Något jag älskar är bröd, speciellt som tillbehör till mustiga grytor eller tacos. Jag har ofta använt mig utav det här receptet men då det innehåller majsmjöl och jag hade slut på det hemma fick jag improvisera.
Eftersom resultatet blev så bra tänker jag dela med mig utav det.

Ingredienser (8 stycken bröd)
1,5 dl bovetemjöl
1/2 dl rårismjöl
3 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
Rikligt med rårismjöl till utbakningen
Örtsalt
400 gr kallt vatten
Utförande: Blanda de torra ingredienserna och häll sedan i det kalla vattnet. Blanda väl och låt svälla i kylen i ca en timme.
Dela upp degen i 8 delar som du sedan kavlar ut med rikligt med rismjöl.
Stek dem i en torr och het stekpanna någon minut på varje sida.

2 reaktioner på ”Tunnbröd/Tortillabröd- veganska och glutenfria

Kommentera

