Vegansk proteinbar med smak av jordnöt och kanel

IMG_4982

Jag vet inte hur det är för er men ibland är blodsockret lika med noll och vad är då inte smidigare än att kunna ta fram en perfekt liten bar ur väskan, glutenfri och vegansk?!
Man kan variera smaksättningen och de tar cirka 5 minuter att slänga ihop.
Jag använder mig utav min absoluta favorit när det kommer till proteinpulver, Growing Naturals Vanilla Blast.
Det är ekologiskt, har hög proteinhalt och är snällt för magen och smakar inte alls sådär beskt som vissa risprotein kan göra. Eftersom det är rätt sött i sig (är sötat med stevia) tycker jag inte att det behövs så mycket sötning men smaka av själva efter tycke och smak.
Ingredienser (4 stycken)
2 dl glutenfria havregryn
1,5 dl vaniljrisprotein
2 dl (pistage)dryck
5 msk jordnötssmör
1 msk agavesirap
3 tsk kanel
Utförande: Släng ner alla ingredienser i en matberedare och mixa. Tryck i hop massan och dela den i fyra delar som du sedan formar till bars. Jag brukar förvara dem i folie i kylen.

Kommentera

