Krämig pumpagröt

IMG_5030Min favoritfrukost är utan tvekan gröt. Varför? Den går att variera i det oändliga, ger bra med energi och är riktigt god. Jag tänkte dela med mig utav det grötreceptet jag snöat in på för tillfället, pumpagröt!
Ingredienser (en redig skål)
2,5 dl glutenfria havregryn
3 dl mandelmjölk + 2 dl vatten
1,5 dl pumpapuré (Kokt och mixad butternutpumpa)
1 msk chiafrön
1 msk kanel
1 msk kokossocker
Till servering:
(Jordnöts)smör (mandelsmör är väldigt gott också!)
Blandade bär (ex. blåbär, lingon, hallon)
1 skopa vaniljrisprotein
Mandelmjölk
Torkade gojibär och mullbär
Utförande: Koka havregrynen med kanelen, kokossockret, mjölken och vattnet på låg värme  tills nästan all vätska är borta. Rör ner pumpapurén samt chiafröna och låt det puttra lite till. Servera med krämigt jordnötssmör som smälter i den varma gröten, frysta bär och torkad frukt. Jag brukar även blanda vaniljrisprotein med mandelmjölk att hälla över gröten, mums!

IMG_5036

Kommentera

