Mjuk hallonglass med jordnötssås och krispiga mullbär

IMG_5162Glass är något jag älskar året om! Men nu när det blir varmare och ljusare ute innebär det åtminstone för min del ännu mer glass. Till den här godingen har jag använt mig utav mitt grundrecept men även haft i hallon.
Ingredienser (1 portion):
2 stycken stora mogna ekobananer frusna i slantar
2 dl frusna hallon
1 dl fet kokosmjölk (jag använder Garants rosa i tetra)
1/2 tsk rent vaniljpulver
1 msk agavesirap (mer eller mindre beroende på tycke och smak)
Jordnötssås
3 rågade msk jordnötssmör
1/2 dl vatten
1 tsk kanel
Till topping: torkade mullbär
Utförande: Släng ner allting i en bunke och stavmixa.
Ställ in bunken samt mullbären (de blir väldigt goda och krispiga när de är frysta) i frysen i ungefär en timme och rör om efter 30 minuter.
Under tiden gör du jordnötssåsen.
Värm upp vattnet i en kastrull och vispa ner jordnötssmöret och kanelen.

IMG_5157

En reaktion på ”Mjuk hallonglass med jordnötssås och krispiga mullbär

Kommentera

