Chokladbollsgröt/ Vegan Chocolate Overnight Proats

Ytterligare ett långt namn på engelska, men det låter bättre så!
Jag äter ofta två frukostar och det är inte alltid på hemmaplan jag äter den andra och då är den här perfekt att ta med sig!
Efter 30 km spinning i motståndsintervaller smakade det här gudomligt vill jag lova!IMG_5982
Ingredienser (1 port)
2 dl glutenfria havregryn
1 portion sojaprotein med chokladsmak (mängd per portion brukar variera beroende på märke).
3 dl mandelmjölk (jag använder Provamels, den är lite fetare än annan mandelmjölk beroende på högre halt mandel och grymt god)
1/2 dl kallt kaffe
1 tsk vaniljpulver
1-2 msk kakao (beroende på hur mycket chokladsmak du vill ha)
1 msk chiafrön
Valfritt: 1 msk agave (ej nödvändigt om ditt proteinpulver är väldigt sött)
Utförande: vispa ihop kaffe, mandelmjölk och protein så att det inte klumpar sig, du kan även ta en shaker och skaka det klumpfritt.
Ha i de resterande ingredienserna och låt det stå i kylen minst en timme, jag brukar låta det stå över natten.
Servera med förslagsvis skivad banan, jordnötssås (bara att blanda 2 rågade msk jordnötssmör med lite vatten), hallon och mullbär!

Kommentera

