Sötsyrlig linsfusilli

I mitt förra inlägg använde jag mig utav kikärtspasta och här kommer ännu en ny pastasort: fusilli gjord på röda ekologiska linser! Den är av märket á la eco och jag hittade den på Ica Maxi Lindhagen.
Givetvis fick den agera huvudingrediens i denna sötsyrliga och goda pasta.
Jag måttade ingenting utan slängde ihop lite utav vad som fanns hemma.
Den är god ljummen men gör sig även bra kall i en lunchlåda.IMG_6025
Ingredienser:
linsfussili
kokta kikärtor
skalade edamamebönor
purjolök
tärnad mango
färsk bladspenat
kokosolja
Kryddor och smaksättning: curry, tamarisoja, sambal oelek, bamsamvinäger, hackad färsk basilika, örtsalt.
Utförande: Koka upp pastan enligt anvisningarna på paketet (jag kokade min i fyra minuter vilket var lagom). Under tiden pastan kokar upp, hetta upp rikligt med kokosolja i en stekpanna och fräs kikärtor, edamamebönor och purjolök med en skvätt tamarisoja och lite curry. Blanda bönfräset med den färdigkokta pastan och alla de resterande ingredienserna i en bunke. Smaklig spis!

Kommentera

