Bärig lucumaglass

IMG_6401Något av det bästa jag vet är glass! Jag brukar variera mellan alla möjliga smaker och ingredienser men idag blev det denna goding till mellanmål:

Ingredienser:
100 gram frusen ananas
1 frusen och rejält mogen banan
150 gram frusna hallon
3 msk plantbaserat protein med vaniljsmak (mitt består utav ärt och havreprotein)
2 msk lucuma
2 dl fet kokosmjölk
1 tsk agave (ej nödvändigt om ditt proteinpulver är sött)
Utförande: Lägg allting i en bunke och stavmixa eller lägg det i en matberedare och låt den gå några minuter tills glassen uppnått en krämig konsistens. Jag brukar ibland ställa in den någon kvart i frysen innan servering.
Häll upp allting i en skål och toppa med det du tycker är gott.  Jag hade amaranthpuffar, torkade mullbär, gojibär och inkabär!IMG_6404IMG_6380

Kommentera

