Kardemumma & Blåbärssmothie samt En Riktigt Grön sådan

Hallå!
Ville bara dela med mig utav receptet på två av mina favoriter vad gäller smoothies för tillfället, goda både som mellanmål eller som en del utav din frukost.
Anpassa mängderna efter ditt behov.img_8393
Kardemumma & Blåbärssmoothie
Ingredienser:
2 dl naturell soyghurt (jag använde Plantis ekologiska)
1 stor mogen banan frusen i slantar
3 msk plantbaserat protein med vaniljsmak
1 msk chiafrön
1 msk hampafrön
100 gr frysta blåbär
1 stor nypa kardemumma
1/4 tsk äkta vaniljpulver
2-3 dl vatten
Utförande: Mixa i hop alla ingredienser.

img_8389
En Riktigt Grön Smoothie
Ingredienser:
2 dl naturell soyghurt (jag använde Plantis ekologiska)
2 stora nävar färsk bladspenat
250 gr fryst mango
3 msk plantbaserat protein (mitt hade päron & kokossmak)
2 tsk vetegräs
1 msk hampafrön
2-3 dl vatten
Utförande: Mixa ihop alla ingredienser.

Kommentera

